
Ballett "Kuldne tempel" (Yukio Mishima romaani "Kuldne tempel" ainetel).
Kyôtos asuva Kinkakuji templi mahapõletamise intsidendil põhinev Mishima Yukio (1925-1970) tuntuim romaan jälgib noore munga ja Kuldse Templi kummalisi suhteid, mis hakkavad hargnema juba peategelase lapsepõlves, mil ta kuuleb isalt lugusid maailma kõige kaunimast asjast. Tempel kogu oma iluga vallutab nooruki meeled, muudab neid, manipuleerib nendega, kord ilmutades end poisile kõige ebasobivamal hetkel, kord jälle hoides kogu oma ilu endale. Painavas meeltesegaduses ei jäägi noorel mungal muud üle, kui enesevabastuse eesmärgil hävitada selle ilu alge.
TANTSIV TEMPELMiks ballett? Hävitav idee hakkab liikuma kusagilt inimese sõnastamatust tumedast sügavusest. Enne kui teame tähendusi, liigutab, tantsib meis midagi.
Teoks muutub idee läbi liikumiste ahela. Paljud neist liikumistest on kohtumised inimestega. Kahe inimese suhet väljendab sõnadest paremini nende vahemaa ja muutused selles.
Aga ennekõike ILU. Kohati on Mishima tekst ise nagu kauni ja maagilise balletilavastuse kirjeldus: ” iga üksikosa sisaldas viidet järgmise üksikosa ilule. Iga detaili ilu oli täidetud omaenda ärevusega. Ilu unistas täiuslikkusest, kuid tal polnud aimugi lõpuleviidusest ning nii meelitati ta järgmise, tundmatu ilu juurde. “
Laval Anna Pärnoja, Theodor Sink, Takatoshi Machiyama, Anita Kurõljova.
Lavastaja Teet Kask, heliloojad Timo Steiner ja Sander Mölder, kunstnik Ülar Mark, valguskunstnik Margus Vaigur, videokunstnik Taavi Miisu Varm, helikunstnik Kaarel Tamra, produtsent Tiiu Tamm.
Anna Pärnoja alias Anna Kaneelina on Tallinnas elav laulja ja laulukirjutaja. Tema habras jõud, mis on segatud ausa ja häbeliku valmisolekuga särada, muudab tema ja tema muusika korraga nii tooreks kui ka küpseks. Anna Kaneelina ei karda oma sisemaailma jagada – võluv oma haavatavuse ja sügava ebamaise metsikusega.
Anita Kurõljova on Tallinna Balletikooli kaasaegse tantsu õppesuuna esimese lennu vilistlane. Hiljem jätkas ta oma õpingutega välismaal Budapesti Kaasaegse Tantsu Akadeemias kus õppis sügavamalt kaasaegse tantsu füüsilist külge. Õpingud välismaal aitasid Anital leida ja formuleerida millega ta täpselt tantsu-, teatri- ja kunstimaastikul ise soovib tegeleda. Tihti öeldakse, et "Kaasaegne tantsija ei karda midagi!", milles on kohati õigust. Anita aga pooldab seda, et oleme eelkõige inimesed, kes ikkagi õpivad asju kartma, tundma, mõtlema ja avastama, et hiljem seda mingil moel laval näidata. Ehk et iga võimalik isiklik kogemus ja selle analüüsimine on võti kõigeks: nii huvitava liikumiskeele saavutamiseks, performatiivse külje otsimiseks, kui ka inimliku (vahel ka loomaliku) külgede väljatoomiseks. Tänapäeval Anita proovib ennast kehtestada ka tantsuõpetajana.
Takatoshi Machiyama sündis Osakas Jaapanis. Ta lõpetas A. Vaganova nimelise Balletiakadeemia Peterburis ja asus tööle Valgevene Bolshoi ooperi- ja balletiteatris. Peagi sai ta teatris esitantsija koha ja on seega esimene välismaalane kellele on antud võimalus Bolshoi teatris solisti rolle tantsida. 2021. Aastal suundus Takatoshi tööle Poznań teatrisse Poola.
Theodor Sink on mitmekülgne interpreet, kes tegutseb nii solisti, kammermuusiku kui orkestrandina. Ta on mänginud Tallinna Kammerorkestri, Põhjamaade Sümfooniaorkestri ja Eesti Festivaliorkestri koosseisus ning alates hooajast 2017/18 on ERSO tšellorühma kontsertmeister.
Ballet “GOLDEN TEMPLE” (Inspired by a novel of Yukio Mishima “The Temple of the Golden Pavilion”)
The most-well known novel by Mishima Yukio (1925-1970) based on the incident of burning down the Kinkaku-ji Tempel in Kyoto follows the bizarre relationship between a young monk and the Golden Temple which starts to unfold already in the main character’s childhood when he hears stories from his father about the most beautiful thing in the world. The temple with all its beauty conquers the young boy’s mind, changes it, manipulates with it by manifesting itself to the boy at the most inappropriate moment and then again, keeping all its beauty to itself. In the state of confusion, the young monk is left with no choice but to destroy the source of this beauty in order to be set free.
DANCING TEMPLEWhy a ballet? A destructive idea starts to move somewhere in the undefined dark depth of a human being. Before we know the meaning, something stirs and dances inside us.
An idea becomes an act through the chain of movements. A lot of these movements are meetings with people. A relationship between two persons is described by their distance and changes in it better than by words.
But first and foremost, BEAUTY. At times, Mishima’s text is itself like a description of a beautiful and magical ballet production: “Each individual part contained a reference to the beauty of the next individual part. The beauty of each detail was filled with its anxiety. Beauty dreamt of perfection yet had no idea of finalization, and so it was lured on to the next unknown beauty.”
On stage Anna Pärnoja, Takatoshi Machiyama, Theodor Sink ja Anita Kurõljova.
*birdname
"Kuldne tempel" (Eesti)
ETENDUS JÄÄB ÄRA ESINEJA HAIGESTUMISE TÕTTU
Täpsem info peagi..
*birdname
The Golden Temple (Estonia)
PERFORMANCE IN CANCELLED DUE TO CAST ILLNESS
More information soon..
"Kuldne tempel" (Eesti)
ETENDUS JÄÄB ÄRA ESINEJA HAIGESTUMISE TÕTTU
Täpsem info peagi..
*birdname
The Golden Temple (Estonia)
PERFORMANCE IN CANCELLED DUE TO CAST ILLNESS
More information soon..







